blog
Kategorier
Orchestra | Mediamarkedet | Pressemeddelelser | Influencer Marketing
TAK FOR DIN TILMELDING!
Du modtager fremover en lille besked i indbakken hver gang der er nyt fra os.
I mellemtiden kan du blive klogere på os og mediemarkedet i vores arkiv af spændende blogposts herunder.
Pressemeddelelse: AJ Produkter vælger Orchestra som nyt mediebureau
Efter en bureaupitch har AJ Produkter valgt Orchestra som nyt mediebureau i Danmark. Aftalen omfatter medieindkøb, strategisk rådgivning og optimering af digitale platforme. AJ Produkter leverer kontormøbler, lagerinventar og industriudstyr og har...
Danskernes forbrugeradfærd 2023
Startskuddet til 2023 er gået, og vi er vågnet til høj inflation, energikrise, rentestigninger, en krig i Europa. Listen er lang. Vi har alle hørt det før og er bekendte med den virkelighed, vi står midt i, men hvad betyder det for os og for de...
Har du styr på, hvordan dit brand bliver præsenteret på Twitter?
Twitter har indført nogle nye ændringer til deres platform og organisation, som kan have indflydelse på din forretning. Det drejer sig i første omgang om falske profiler, GDPR-vanskeligheder og tekniske udfordringer. I denne artikel afdækker vi...
Orchestra A/S bliver 100 % medarbejderejet
Ledelsen i mediabureauet Orchestra køber nu de oprindelige ejer-reklamebureauer ud, og samtidigt udvides antallet af ejere i medarbejderkredsen betragteligt fra 4 til 9 personer, med klare ambitioner om at øge antallet yderligere fremad. I februar...
Peaker mediepriserne under Black Friday?
”Det er dyrt at annoncere ifm. Black Friday”. Sådan er der sikkert mange af jer annoncører, der har hørt igennem tiden. Men er det nu egentlig også det? Dét vil vi i følgende blogindlæg forsøge at underbygge en anelse og samtidig komme med en...
Orchestra udvider i Content-teamet
Øget efterspørgsel på contentproduktion og -analyse betyder, at Orchestra har udvidet content-teamet med ansættelse af Content Manager Isabella Rulffs. Med dette ønsker Orchestra at tage et endnu større ansvar for kundernes storytelling og...
Er dit brand relevant for den næste forbrugergeneration?
På det seneste Orchestra Resonans præsenterede Christina Kotzia Hørup, Head of Research, og Line Luna Hasselsteen, Digital Director, indsigter fra studiet af Den næste forbrugergeneration, der giver indblik i, hvem de unge er, hvad de har af...
Er Google Analytics nu ulovligt?
Onsdag d. 21/9 offentliggjorde Datatilsynet en artikel hvor de udlægger, at Google Analytics - i en standard-implementering - ikke længere er lovlig i Danmark. Årsagen er at brugen af Google Analytics automatisk lagrer data på Googles servere i USA...
Udfordringer og muligheder i den cookieløse verden
Det er ingen nyhed, at 3. partscookies er i gang med at blive udfaset. Det har de været i nogle år efterhånden. Der er løbende kommet et større og større fokus på brugernes privatliv i deres færden online. Med Googles udmelding om udfasning af 3....
Google Universal Analytics lukker og slukker i 2023
Tidligere denne uge offentliggjorde Google, hvornår Google Universal Analytics (også kaldet GA3) lukker og slukker. Slutdatoen er 1. juli 2023, så om cirka 15 måneder stopper GA3-”ejendomme” med at processere data, og efter yderligere 6 måneder,...