blog
Kategorier
Orchestra | Mediamarkedet | Pressemeddelelser | Influencer Marketing
TAK FOR DIN TILMELDING!
Du modtager fremover en lille besked i indbakken hver gang der er nyt fra os.
I mellemtiden kan du blive klogere på os og mediemarkedet i vores arkiv af spændende blogposts herunder.
Udfordringer og muligheder i den cookieløse verden
Det er ingen nyhed at 3. partscookies er i gang med at blive udfaset. Det har de været i nogle år efterhånden. Der er løbende kommet et større og større fokus på brugernes privatliv i deres færden online. Med Googles udmelding om udfasning af 3....
Google Universal Analytics lukker og slukker i 2023
Tidligere denne uge offentliggjorde Google, hvornår Google Universal Analytics (også kaldet GA3) lukker og slukker. Slutdatoen er 1. juli 2023, så om cirka 15 måneder stopper GA3-”ejendomme” med at processere data, og efter yderligere 6 måneder,...
Pressemeddelelse: Orchestra udnævner associerede partnere
Mediabureauet Orchestra runder i disse dage sit 9. år som udfordrer på mediabureaumarkedet. Det har været en konstant vækstrejse siden etableringen i februar 2013, og nu konsolideres dette med et udvidet partner-program. For en række år siden blev...
Challenge Accepted!
I sin leder fredag d. 12. november efterspørger chefredaktør på Markedsføring, Andreas Marckmann Andreassen, et etisk charter for transparens på tværs af mediabureauer og annoncører. Det lyder kompliceret, men i virkelighed er det ret enkelt. Jeg...
Vigtigheden af medieetik
Har du overvejet, hvad du investerer dine mediakroner i? Hvor mange penge går til danske vs. udenlandske medier og hvad den langsigtede samfundsmæssige konsekvens kan være? Det er blot ét af flere medieetiske dilemmaer, som vi opfordrer annoncører...
Fremtidens forbruger
På vores seneste Orchestra Resonans havde vi besøg af Senior Advisor Tamira Snell fra Instituttet for fremtidsforskning (IFF) til et indlæg omkring fremtidens forbrugere og instituttets arbejde med megatrends og scenarieplanlægning. IFF arbejder...
Nyt i mediemarkedet, September 2021
Med fødderne solidt plantet i 2. halvdel af 2021 har vores specialister kradset i overfladen på de mange nyheder og ændringer, vi ser omkring os i mediemarkedet. Læs med herunder, og få et hurtigt overblik over hot topics i mediemarkedet, hvor vi...
Facebooks konverterings API – fra browser til server tracking
De seneste mange måneder har handlet om datasikkerhed, GDPR-lovgivning og cookie consent-løsninger. Kort sagt, begrænsning på begrænsning i brugernes browsere. Muligheden for at tracke brugere og deres adfærd med cookies indsnævres og det går...
Google Consent Mode
Det er svært at tage de rigtige datadrevne beslutninger, hvis dine brugere siger nej til cookies. Google har lanceret en betaversion af ”Consent Mode”, som kan give dig et bedre overblik over dine kampagner og brugeradfærden – selv hvis brugeren siger nej til cookies.
Fire fundamentale trin til en moderne search kontostruktur
Udviklingen i kunstig intelligens har i de sidste par år ændret den måde, man arbejder med søgeordsannoncering. Maskiner kan forudse trends og sammenhænge ud fra historisk data og foretage automatiserede beslutninger uden menneskelig indblanding. Også Google har sat alle skyts ind på machine learning, hvilket har skabt store forbedringer af den automatiserede budgivning.