blog

TAK FOR DIN TILMELDING!

Du modtager fremover en lille besked i indbakken hver gang der er nyt fra os.

I mellemtiden kan du blive klogere på os og mediemarkedet i vores arkiv af spændende blogposts herunder.

Challenge Accepted!
Challenge Accepted!

I sin leder fredag d. 12. november efterspørger chefredaktør på Markedsføring, Andreas Marckmann Andreassen, et etisk charter for transparens på tværs af mediabureauer og annoncører. Det lyder kompliceret, men i virkelighed er det ret enkelt. Jeg...

læs mere
Vigtigheden af medieetik
Vigtigheden af medieetik

Har du overvejet, hvad du investerer dine mediakroner i? Hvor mange penge går til danske vs. udenlandske medier og hvad den langsigtede samfundsmæssige konsekvens kan være? Det er blot ét af flere medieetiske dilemmaer, som vi opfordrer annoncører...

læs mere
Fremtidens forbruger
Fremtidens forbruger

På vores seneste Orchestra Resonans havde vi besøg af Senior Advisor Tamira Snell fra Instituttet for fremtidsforskning (IFF) til et indlæg omkring fremtidens forbrugere og instituttets arbejde med megatrends og scenarieplanlægning. IFF arbejder...

læs mere
Nyt i mediemarkedet, September 2021
Nyt i mediemarkedet, September 2021

Med fødderne solidt plantet i 2. halvdel af 2021 har vores specialister kradset i overfladen på de mange nyheder og ændringer, vi ser omkring os i mediemarkedet. Læs med herunder, og få et hurtigt overblik over hot topics i mediemarkedet, hvor vi...

læs mere
Fire fundamentale trin til en moderne search kontostruktur
Fire fundamentale trin til en moderne search kontostruktur

Udviklingen i kunstig intelligens har i de sidste par år ændret den måde, man arbejder med søgeordsannoncering. Maskiner kan forudse trends og sammenhænge ud fra historisk data og foretage automatiserede beslutninger uden menneskelig indblanding. Også Google har sat alle skyts ind på machine learning, hvilket har skabt store forbedringer af den automatiserede budgivning.

læs mere
Core Web Vitals – Hvad er det og hvorfor er det vigtigt?
Core Web Vitals – Hvad er det og hvorfor er det vigtigt?

Den gode brugeroplevelse er et centralt omdrejningspunkt for de fleste forretninger med et digitalt fodspor. Den giver nemlig gode konverteringsrater, tilbagevendende brugere, den udgør et centralt element i din brandværdi og meget mere. Og i løbet af sommeren 2021 bør det også blive en central del af din SEO-strategi. Her introducerer Google nemlig “Core Web Vitals”, som bliver en del af deres rankingfaktorer.

læs mere
Kan computerspil være en marketingstrategi?
Kan computerspil være en marketingstrategi?

Det er de færreste, som efterhånden ikke har hørt om, hvordan computerspil er blevet løftet ud af kælderen og næsten ind i mainstreamen med millioner af seere verden over. Hvad enten det er superstjernerne fra Astralis, som vinder turneringer i hele verdenen, stadions i Kina fyldt med fans eller streamere med millioner af seere så har computerspil fået spalteplads i de danske medier.

læs mere

Kategorier

Nyhedsbrev

Når du tilmelder dig til Orchestras nyhedsbrev, giver du os samtykke til at sende dig e-mails med nyheder om medieverdenen, blogposts og arrangementer, vi afholder. Du kan til enhver tid trække din nyhedsbrevstilmelding tilbage.

Du kan i vores persondatapolitik læse mere om hvordan vi behandler dine personoplysninger, samt hvilke rettigheder du har.

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV