blog
Kategorier
Orchestra | Mediamarkedet | Pressemeddelelser | Influencer Marketing
Jobindex vælger Orchestra
Efter en kort proces har Jobindex valgt Orchestra som ny mediabureaupartner. Valget begrundes med ønsket om transparens, holistisk seniorrådgivning og et generelt fælles afsæt på værdier og markedstilgang. Jobindex har uden pitch valgt Orchestra...
Sidste uges nyheder – recap på april måned
I en verden af konstante nyheder og forandringer, med utallige nyhedskilder og information, kan det være svært at holde sig ajour med de seneste tendenser og relevante perspektiver indenfor marketing og medier. Med dette blogpost ønsker jeg at...
Marketing skal være virksomhedens bedste investeringsrådgiver
Ubalance mellem investerings- og ambitionsniveau er alt for ofte årsag til, at marketing ikke lykkes. For marketingbudgettet sættes til stadighed uden marketingafdelingens involvering. Det er et kæmpe problem, fordi man undervurderer marketings...
Selvannoncering i Googles søgeresultater: Ananas i egen juice?
Flere bureauer har været ude at kommentere på en ny artikel fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST) som blev offentliggjort i marts 2023 omkring selvannoncering på online søgemaskiner (primært Google). Her fremlægger KFST, at langt...
Brug af Meta’s tracking pixel dømt i strid mod GDPR af østrigsk datatilsyn
Imens ChatGPT-4, Bard og andre AI-løsninger er på alles læber, er der også andre store nyheder. Datatilsynet i Østrig har igen afsagt dom i en sag, der på længere sigt kan få indflydelse på danske virksomheder. I dette indlæg giver vi indblik i den...
Etik og ansvarlighed i mediaindkøbet
I mandags afholdt vi Orchestra Resonans, hvor vi slog et slag for etik og ansvarlighed i medieindkøbet. Med den aktuelle debat om, hvorvidt det for annoncør som for forbruger er etisk forsvarligt at benytte sig af TikTok, må man sige, at relevansen...
Pressemeddelelse: AJ Produkter vælger Orchestra som nyt mediebureau
Efter en bureaupitch har AJ Produkter valgt Orchestra som nyt mediebureau i Danmark. Aftalen omfatter medieindkøb, strategisk rådgivning og optimering af digitale platforme. AJ Produkter leverer kontormøbler, lagerinventar og industriudstyr og har...
Danskernes forbrugeradfærd 2023
Startskuddet til 2023 er gået, og vi er vågnet til høj inflation, energikrise, rentestigninger, en krig i Europa. Listen er lang. Vi har alle hørt det før og er bekendte med den virkelighed, vi står midt i, men hvad betyder det for os og for de...
Har du styr på, hvordan dit brand bliver præsenteret på Twitter?
Twitter har indført nogle nye ændringer til deres platform og organisation, som kan have indflydelse på din forretning. Det drejer sig i første omgang om falske profiler, GDPR-vanskeligheder og tekniske udfordringer. I denne artikel afdækker vi...
Orchestra A/S bliver 100 % medarbejderejet
Ledelsen i mediabureauet Orchestra køber nu de oprindelige ejer-reklamebureauer ud, og samtidigt udvides antallet af ejere i medarbejderkredsen betragteligt fra 4 til 9 personer, med klare ambitioner om at øge antallet yderligere fremad. I februar...
Peaker mediepriserne under Black Friday?
”Det er dyrt at annoncere ifm. Black Friday”. Sådan er der sikkert mange af jer annoncører, der har hørt igennem tiden. Men er det nu egentlig også det? Dét vil vi i følgende blogindlæg forsøge at underbygge en anelse og samtidig komme med en...
Orchestra udvider i Content-teamet
Øget efterspørgsel på contentproduktion og -analyse betyder, at Orchestra har udvidet content-teamet med ansættelse af Content Manager Isabella Rulffs. Med dette ønsker Orchestra at tage et endnu større ansvar for kundernes storytelling og...
Er dit brand relevant for den næste forbrugergeneration?
På det seneste Orchestra Resonans præsenterede Christina Kotzia Hørup, Head of Research, og Line Luna Hasselsteen, Digital Director, indsigter fra studiet af Den næste forbrugergeneration, der giver indblik i, hvem de unge er, hvad de har af...
Er Google Analytics nu ulovligt?
Onsdag d. 21/9 offentliggjorde Datatilsynet en artikel hvor de udlægger, at Google Analytics - i en standard-implementering - ikke længere er lovlig i Danmark. Årsagen er at brugen af Google Analytics automatisk lagrer data på Googles servere i USA...
Udfordringer og muligheder i den cookieløse verden
Det er ingen nyhed, at 3. partscookies er i gang med at blive udfaset. Det har de været i nogle år efterhånden. Der er løbende kommet et større og større fokus på brugernes privatliv i deres færden online. Med Googles udmelding om udfasning af 3....
Google Universal Analytics lukker og slukker i 2023
Tidligere denne uge offentliggjorde Google, hvornår Google Universal Analytics (også kaldet GA3) lukker og slukker. Slutdatoen er 1. juli 2023, så om cirka 15 måneder stopper GA3-”ejendomme” med at processere data, og efter yderligere 6 måneder,...
Pressemeddelelse: Orchestra udnævner associerede partnere
Mediabureauet Orchestra runder i disse dage sit 9. år som udfordrer på mediabureaumarkedet. Det har været en konstant vækstrejse siden etableringen i februar 2013, og nu konsolideres dette med et udvidet partner-program. For en række år siden blev...
Challenge Accepted!
I sin leder fredag d. 12. november efterspørger chefredaktør på Markedsføring, Andreas Marckmann Andreassen, et etisk charter for transparens på tværs af mediabureauer og annoncører. Det lyder kompliceret, men i virkelighed er det ret enkelt. Jeg...
Vigtigheden af medieetik
Har du overvejet, hvad du investerer dine mediakroner i? Hvor mange penge går til danske vs. udenlandske medier og hvad den langsigtede samfundsmæssige konsekvens kan være? Det er blot ét af flere medieetiske dilemmaer, som vi opfordrer annoncører...
Fremtidens forbruger
På vores seneste Orchestra Resonans havde vi besøg af Senior Advisor Tamira Snell fra Instituttet for fremtidsforskning (IFF) til et indlæg omkring fremtidens forbrugere og instituttets arbejde med megatrends og scenarieplanlægning. IFF arbejder...