blog
Kategorier
Orchestra | Mediamarkedet | Pressemeddelelser | Influencer Marketing
Core Web Vitals – Hvad er det og hvorfor er det vigtigt?
Den gode brugeroplevelse er et centralt omdrejningspunkt for de fleste forretninger med et digitalt fodspor. Den giver nemlig gode konverteringsrater, tilbagevendende brugere, den udgør et centralt element i din brandværdi og meget mere. Og i løbet af sommeren 2021 bør det også blive en central del af din SEO-strategi. Her introducerer Google nemlig “Core Web Vitals”, som bliver en del af deres rankingfaktorer.
Kan computerspil være en marketingstrategi?
Det er de færreste, som efterhånden ikke har hørt om, hvordan computerspil er blevet løftet ud af kælderen og næsten ind i mainstreamen med millioner af seere verden over. Hvad enten det er superstjernerne fra Astralis, som vinder turneringer i hele verdenen, stadions i Kina fyldt med fans eller streamere med millioner af seere så har computerspil fået spalteplads i de danske medier.
Pressemeddelelse: Mediaindkøbsfællesskab deler overskud på 3,8 mio. kr. med kunderne
Hos Orchestra har man som noget unikt valgt at placere al mediaindkøb i et indkøbsfællesskab ”Transparency”, og for 8. år i streg deler man nu overskuddet med kunderne. Med en pæn tilgang af nye annoncører og en forøgelse i mediavolumen på hele...
2021 – et Facebook-år fyldt med forandringer
Krigen mellem Apple og Facebook er i fuld blus, netop som vi er gået ind i 2021. Kort inden årsskiftet annoncerede Apple en ny opdatering af deres iOS system; iOS14. Med opdateringen kommer en masse ændringer på især privacy området, indenfor iOS apps, herunder begrænsninger i opsamling af bruger- og adfærdsdata.
Pressemeddelelse: Norlys-koncernen peger på Orchestra som ny mediebureaupartner
Norlys har efter en bureaupitch valgt at samle al mediaindkøb og -rådgivning hos Orchestra. For Orchestra er der tale om en historisk milepæl og blåstempling af den særlige forretningsmodel og de bagvedliggende forretningsprincipper. Norlys, som...
Hvorledes skaber du en proaktiv digital handlingsplan, som orkestrerer alle de nødvendige kompetencer?
Som mediebureau befinder vi os ofte i et dilemma. Et dilemma, som er funderet i en stereotyp holdning til, hvad et mediebureau skal kunne og ikke kunne. Vi har selv skabt dette billede, fordi vi af åbenlyse årsager har positioneret os på vores...
Løber du blot ind i 2021 eller husker du som brand at stoppe op?
Vi nærmer os 2021 og for langt de fleste virksomheder betyder det starten på budgetprocesser, planlægning af det kommende år og vurdering af nye tiltag.
Et presset mediebillede som følgeeffekt af Corona
Vi oplever lige nu en øget efterspørgsel på medier som følgeeffekt af, at mange annoncører rykkede deres kampagner fra foråret til efteråret. Dette betyder, at vi oplever at der er udsolgt på flere medier, samtidig med at medierne har mulighed for...
5 basis-elementer, du altid skal overveje, når du optimerer dit website
Vi taler så meget om det, men ganske få gør noget aktivt ved sagen, når det gælder optimering af websitet. Vi kigger i bedste fald grundigt i vores analytics, og får hermed en indikation om konverteringsrater på de vigtigste touch points. Herefter...
Tid til at rydde op i indeks! Ved du, hvor din organiske trafik lander?
Forestil dig, at dit website var en fysisk butik, hvor du sendte kunderne ind via baglokalet, pulterkammeret eller i værste fald et tomt rum uden andre døre eller vinduer end den, de kom ind af. Du ville ikke tøve 5 sekunder med at få ryddet op,...
Er recession en trussel mod objektiv rådgivning?
Som annoncør må man forvente, at forbrugerne fremadrettet prioriterer hårdere og sandsynligvis også reducerer deres forbrug. Forbrugsmønstre og kunderejser ændres allerede, ligesom nye og ændrede mediavaner bør påvirke enhver marketingplan. Alt...
Carlsberg Byen har endnu en gang succes med influentdrevet lanceringskampagne
Da Carlsberg Byen i april skulle lancere en række nye luksusboliger på toppen af den fredede bygning Mineralvandsfabrikken, var ønsket at gøre opmærksom på projektet gennem en anderledes marketingindsats med nytænkende tilgang. Den fredede bygning...
Pressemeddelelse: Orchestra udvider ejerkreds yderligere
Mediabureauet Orchestra har netop rundet 7. år som udfordrer på mediabureaumarkedet, og det har været en konstant vækstrejse siden etableringen i februar 2013. For knap 2 år siden blev den stiftende ejerkreds udvidet med direktørerne Kim Andreasen...
Etikken har aldrig været vigtigere
For anden gang offentliggør Orchestra alle indtægtstrømme relateret til media sammen med endnu en opfordring til resten af branchen om at gøre det samme. Så længe mediabureauerne tjener penge på mediaindkøbet, vil der være en risiko for, at...
Dataopsamling og -behandling på website: De tre vigtigste ting
En ny vejledning fra Datatilsynet i februar giver nye og mere præcise guidelines for overholdelse af lov om dataopsamling og -behandling. Det får konsekvenser for alle annoncører, og vi tager altid gerne en dialog med vores kunder om de nye...
Sådan sikrer du din organiske trafik ved en site migration
Orchestra har for godt tre måneder siden lanceret en SEO afdeling, der både kan rådgive, producere SEO-rapporter og handlingsplaner, producere indhold samt teknisk implementere i samarbejde med vores kunder. Ikke flere strategiske præsentationer...
Coronakrisens aftryk på mediemarkedet
For snart en uge siden stillede statsminister Mette Frederiksen sig på talerstolen og lukkede Danmark ned. Begyndelsen på en ny virkelighed – både for de danske forbrugere lige så vel for de danske virksomheder. I denne artikel stiller vi skarpt på...
Er du A- eller B-kunde hos dit mediabureau?
TV 2 indførte for et år siden et system, hvor hver enkelt annoncør skulle tage stilling til om man ville ligge på prisplade 1, 2, 3 eller 4 med vidt forskellige afviklingsmønstre og deraf følgende priser til følge. Med de netop overståede...
Årets CMO Michala Svane: “Det ville jeg gerne have gjort mere i 2019”
Tivolis Senior Vice President, Sales & Marketing Michala Svane blev i starten af året hædret som årets CMO af Dansk Markedsføring. I et skarpt felt af Morten Boye fra Carlsberg, Per Christiansen fra Kayak/Momondo, Lars Christian Lund fra...
Nyt i mediemarkedet, Februar 2020
Med fødderne solidt plantet i 2020 har vi kradset i overfladen på de mange nyheder og ændringer vi ser omkring os i mediemarkedet. Samarbejdetsstoppet mellem Discovery og YouSee har været på alles læber de sidste mange måneder, og vi mærker også...