blog
Kategorier
Orchestra | Mediamarkedet | Pressemeddelelser | Influencer Marketing
Coronakrisens aftryk på mediemarkedet
For snart en uge siden stillede statsminister Mette Frederiksen sig på talerstolen og lukkede Danmark ned. Begyndelsen på en ny virkelighed – både for de danske forbrugere lige så vel for de danske virksomheder. I denne artikel stiller vi skarpt på...
Er du A- eller B-kunde hos dit mediabureau?
TV 2 indførte for et år siden et system, hvor hver enkelt annoncør skulle tage stilling til om man ville ligge på prisplade 1, 2, 3 eller 4 med vidt forskellige afviklingsmønstre og deraf følgende priser til følge. Med de netop overståede...
Årets CMO Michala Svane: “Det ville jeg gerne have gjort mere i 2019”
Tivolis Senior Vice President, Sales & Marketing Michala Svane blev i starten af året hædret som årets CMO af Dansk Markedsføring. I et skarpt felt af Morten Boye fra Carlsberg, Per Christiansen fra Kayak/Momondo, Lars Christian Lund fra...
Nyt i mediemarkedet, Februar 2020
Med fødderne solidt plantet i 2020 har vi kradset i overfladen på de mange nyheder og ændringer vi ser omkring os i mediemarkedet. Samarbejdetsstoppet mellem Discovery og YouSee har været på alles læber de sidste mange måneder, og vi mærker også...
Pressemeddelelse: Ny stor annoncør skifter til Orchestra
Teleselskabet 3 og det 3-ejede onlinebrand OiSTER har valgt Orchestra som nyt mediabureau. Telegiganten har de seneste år været i konstant fremgang og ønsker med tilknytningen af Orchestra som mediabureau at bygge videre på den positive udvikling....
Rådet for Sikker Trafik & TrygFonden: At sejre sig selv ihjel
I går torsdag den 28. november løb Advertising Effectiveness Award endnu engang af stablen i Børsen i København. Vi havde den ære for fjerde gang i træk at være nomineret sammen med Rådet for Sikker Trafik og Trygfonden for arbejdet med kampagnen...
Hvor effektivt er dit website?
Gør dit website sit job ordentligt? Tiltrækkes den rigtige trafik, konverterer kunderne mod de rette konverteringsmål og får besøgende svar på deres spørgsmål? Det er let at teste, hvor godt dit website fungerer - og om det opfylder sit formål, som...
Et medieetisk kodeks
For nyligt talte jeg med en journalist på et af landets store nyhedsmedier, der bekræftede den frygt som i noget tid har luret under overfladen. Nemlig, at man som nyhedsjournalist i et større omfang vurderes ud fra sin evne til at generere høje...
Nyt i mediemarkedet, November 2019
I et aldrig stillestående mediemarked kan overblikket over de vigtigste ændringer i markedet være svært at skabe. Nyhederne er mange og artiklerne er lange. Med ”Nyt i mediemarkedet” gør vi arbejdet for dig, og sikrer at du på blot 5 minutter har...
The Girl Shop: Til stor forargelse og oplysning
Hvis der er noget danskerne er blevet ”dygtige” til på de sociale medier, så er det at udtrykke forargelse og vrede over holdninger og synspunkter i den offentlige debat. Shitstorms er for mange brands blevet en reel frygt eller værste fald en...
Nye tider?
For første gang i mange år viser seneste tal på tværs af de danske mediabureauer et fald i annonceomsætningen. Næsten 180 mio. kr. er markedet gået tilbage på årets første 8 måneder, og selvom den samlede mediaomsætning på tværs af mediabureauerne...
Nyt i mediemarkedet, Oktober 2019
I et aldrig stillestående mediemarked kan overblikket over de vigtigste ændringer i markedet være svært at skabe. Nyhederne er mange og artiklerne er lange. Med ”Nyt i mediemarkedet” gør vi arbejdet for dig, og sikrer at du på blot 5 minutter har...
Influencers i troværdighedskrise?
Influencer marketing og troværdighed er to begreber, der ofte finder vej ind i samme sætning. I den seneste tid har der for alvor været fokus på influenceres troværdighed, da flere uheldige kampagner for produkter har vækket mediernes interesse....
Pressemeddelelse: Orchestra åbner performance afdeling – henter CEO fra digitalt bureau
Øget efterspørgsel får Orchestra til at åbne en ny afdeling, der skal fokusere på at hjælpe kunder med performance marketing – både på kundernes egne platforme, men også MarTech og mere klassiske performance marketing discipliner er på listen. Som...
Pressemeddelelse: En af Danmarks største annoncører skifter til Orchestra
Kindred Group, som står bag brands som Unibet og Maria Casino, har efter en bureaupitch valgt Orchestra som nyt mediebureau. En kunde, som samlet set hører til blandt de allerstørste annoncører på det danske marked og som repræsenterer lidt af et...
Pressemeddelelse: Sunset Boulevard skifter til Orchestra
Mindre plastik og mindre emballage. Sunset Boulevard går på mange måder forrest i forhold til den nye dagsorden om bæredygtighed i fast food-branchen. Med valget af Orchestra som nyt mediabureau handler det ikke om ”mindre” men om ”mere”. Mere...