samtaler om cykelhjelm
- Kendskab i målgruppen 62%
- Har givet udtryk for, at det var blevet lettere at fastholde brugen af cykelhjelm 65%
- Har talt med deres barn om brugen af cykelhjelm 30%
rådet for sikker trafik + TrygFonden:
nederen forældre 4.0


Målsætning
I alderen 9-13 år dropper flest børn cykelhjelmen. Målet er, at de skal beholde hjelmen på.
Mediemålgruppe
Forældre til børn 9-13 år.
Mediestrategi
Mediestrategien er baseret på erfaring fra de tidligere Nederen Forældre cases:
- Effekten er drevet af hero-filmen – ikke hurtige cutdowns
- Ambassadørerne / FB-fans er vores stærkeste mediekanal.
- Over årene er ”Nederen Forældre” blevet allemandskendt blandt forældre.
Disse erfaringer har vi udnyttet og bygget videre på med følgende strategi:
- Større fokus på hero-film (4 min.) og minimering af ”hurtige volumen eksponeringer”
- 100 % online mediemix, der satsede på organisk mereffekt. Bl.a. ved maksimal allokering til SoMe og taktisk udnyttelse af vores fanbase som en forlænget arm til den betalte medieplan
- Introduktion af pull-medier – native puffs og artikler – som skulle tease til hero-filmen via nyhedssites og relevante blogs. Inspireret af filmens verden, hvor trailere teaser til seening af film
Resultater
Kampagnen opnåede de hidtil bedste resultater i Nederen Forældres historie:
- 62 % kendskab i målgruppen
- 300.000 samtaler om cykelhjelm (Pris per samtale på 2 kr.)
- 65 % har givet udtryk for, at det var blevet lettere at fastholde brugen af cykelhjelm
- 30 % har talt med deres barn om brugen af cykelhjelm