Tivoli

Altid som aldrig før, tivoli magi til folket

0 %

På fastholdelsesprocenten af Tivolikortholdere

0

Engagement rate

0

Over 1 mio. blev eksponeret for indsatserne

0

Over 100 presseindslag

Baggrund

I et år hvor oplevelsesbranchen var en af de hårdest ramte brancher pga. Covid-19 implikationerne, valgte Tivoli med en række af indsatser at sætte kommercielle tiltag til side og i stedet fokusere på at gøre en forskel og bringe et Tivolismil på læben og derigennem investere i brandet og vise samfundssind.

Målsætning

Under markante restriktioner, og i en svær tid for hele samfundet, var formålet at bringe en smule Tivolimagi ud til danskerne, fastholde kortholdere og minde dem om, at Tivoli er her og er klar den dag verden igen er normal.

Mediemålgruppe

Tivoli kortholdere og Københavnerne.

Mediestrategi

En tilgang der skulle fastholde eksisterende kortholdere ved at bringe Tivolimagien ud til dem, selvom haven var lukket. Samtidig et ønske om at udvise samfundssind, som Tivoli altid har gjort, og knytte emotionelle bånd til målgruppen. Det endte med over 10 forskellige tiltag i løbet af perioden, såsom:
  • Påskeliljer til bl.a. Rigshospitalets nye corona afsnit og plejehjem
  • Virtuelle rundture i Haven
  • Tivoli som midlertidig børnehave
  • DIY virtuel tur i dæmonen
  • Lyshjerte på himlen over Tivoli med en kærlig hilsen til alle byens borgere
  • Juletræer doneret til testcentret, da Tivoli måtte lukke i julen
  • Banner ved Forum om god Tivolitur efter testning
  • Bamser som afstandsmarkører i forlystelserne
  • Tivolis klassiske målermand blev til afstandsmanden, som sikrede god afstand


Himlen over haven, plejehjem, hospitaler mm. indgik også i en noget utraditionel medieplan, hvor tiltagene blev mediemæssigt drevet organisk via CRM kommunikation, Tivoli.dk og mest af alt via sociale kanaler.

Resultater

Kampagnen manifesterede Tivoli som en virksomhed med meget på hjertet. Fastholdelsesprocenten på Tivolikortholdere lå på 70 %, og der var en høj ”return on being ordentlig”. Over 1 mio. blev eksponeret for indsatserne. Indholdet på de sociale kanaler blev delt og kommenteret mere end 100.000 gange, og der var en markant dækning af initiativerne i pressen med over 100 presseindslag.

Tivoli var tilstede udenfor et af de mest besøgte teststeder i Københavnsområdet- Forum, da besværet med at blive testet inden besøg dermed var overstået.

Vil du vide mere?

Thomas Huniche Sterndorff
Direktør & Senior Partner
(+45) 21 92 33 48
th@orchestra.dk