Content Manager

Er du kreativ, idérig og god til at udforme effektskabende indhold til digitale og sociale medier? Er du typen, der kan kigge på en virksomheds content og lynhurtigt udpege tre ting, de kunne gøre bedre? Arbejder du bedst når du har frihed til at tænke ud af boksen, mens du rådgiver om bedre contentløsninger for en lang række spændende kunder? Er svaret ja, så er det måske dig, vi leder efter.

Orchestras contentafdeling dækker områderne influencer marketing, native, organisk social media, contentstrategi og -produktion. Vores opgave er at hjælpe vores kunder med at fortælle og udkomme med historier og kampagner på en måde, så deres målgrupper ser, husker og reagerer på indholdet. Vi har god formidling inde under huden, og kan være alt fra kundens kreative sparringspartner til projektleder og contentproducent. 

Vi søger en kreativ ildsjæl, der kan udvikle visuelt materiale for vores kunder såsom billeder, videoer og grafik. Du vil skulle bruge din sans for god historiefortælling og visuel formidling til at rådgive omkring kreative løsninger og koncepter. Du vil komme ind i en afdeling i vækst, hvor vi er ved at udvikle vores portefølje af kreative løsninger og rådgivningsområder. Derfor søger vi en person, der kan være med til at opbygge vores kompetencer indenfor contentrådgivning.

Jobbet
Som Content Manager hos Orchestra vil du indgå i et lille team, hvor vi rådgiver vores kunder om godt indhold – hvad enten det er os, der producerer, om vi projektleder på eksterne produktioner eller vi blot rådgiver kunderne i en proces, de selv varetager. Opgaverne vil variere meget, og dækker alt fra produktion af indhold, rådgivning og håndtering af organisk tilstedeværelse på sociale medier, projektledelse af mediesamarbejder, håndtering af influentkampagner, analyse af kundernes eksisterende content o.lign.

Dine arbejdsopgaver vil inkludere, men ikke være begrænset til:

  • Ideudvikling og rådgivning omkring content
  • Projektledelse af contentsamarbejde med kunder og samarbejdspartnere
  • Fotografere på photoshoots, redigere og efterbehandle stills og videomateriale
  • Udvikle grafikker og bannerannoncer
  • Analysere, evaluere og rådgive om best practice og performance på kundens egne kanaler.

I dagligdagen arbejder Contentafdelingen tæt sammen med rådgiverteamet i arbejdet med at identificere og scope kreative projekter. Samtidig har afdelingen berøring på tværs af Orchestras mange specialistafdelinger, så du vil få et godt indblik i bureauets aktiviteter, synergier imellem dem og de konkrete strategier og kampagner.

Din profil
Du har sans for æstetik og det visuelle udtryk, og interesserer dig for at opfange nye tendenser. Du færdes selv på sociale medier og ved, hvad der trender på tværs af platforme. Du er kreativ og kan udfordre – men du ser det også som en spændende opgave at skabe koncepter og retninger indenfor begrænsede budgetter/perioder/kreative retninger. Du er en ”glasset halvt fuldt”-type med masser af gå-på-mod, du er proaktiv i din tilgang til kreativ sparring og er ikke uvant ved at være på i uadvendte funktioner. 

Vi forventer at du:

  • Er en erfaren fotograf, der mestrer både stills og video
  • Har indgående kendskab til Photoshop, Lightroom eller lignende
  • Her indgående kendskab til Final Cut Pro eller lignende
  • Har erfaring med produktion af indhold til sociale medier, og ved hvad der performer godt i forskellige kontekster
  • Interesserer dig for markedsføring via storytelling og visuel formidling
  • Er struktureret og vant til at samarbejde på tværs af interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Er passioneret, ambitiøs og har lyst til at være med til at bygge fremtidens mediabureau

Følgende er en fordel, men ikke et krav:

  • Kendskab til Woomio og erfaring med influencer marketing
  • Kendskab til WordPress
  • Kendskab til MailChimp og andre nyhedsbrevssystemer
  • Erfaring med udvikling af contentplaner
  • Erfaring med evaluering af organisk content på sociale medieplatforme

Vi kan tilbyde

  • En stilling med meget ansvar, hvor du bliver lead på at drive og projektlede contentprojekter med mange kunder.
  • En varieret hverdag hvor du stifter indgående kendskab med vores arbejde som mediabureau, ligesom der vil være dialog med mediehuse samt reklame- og kommunikationsbureauer
  • Muligheden for at være en vigtig part i udviklingen af Orchestras content-område
  • En varieret hverdag, som du selv er med til at præge

Om Orchestra
Orchestra er et dansk mediebureau bestående af meget erfarne kræfter. Vi har fokus på rådgivning af danske kunder, og er siden lanceringen i starten af 2013 vokset til 50 ansatte, der betjener brands som Norlys, Trygfonden, Tivoli, Hi3G, Unibet og HK.

Vi har nogle af de mest tilfredse kunder i branchen, hvilket er det allervigtigste succeskriterium hos os. Transparens er grundstenen i vores forretning, som gør det muligt at sætte fagligheden i højsædet.

SPØRGSMÅL og ansøgning

Cecilia Fahlström

Head of Content

Har du spørgsmål til stillingen, så ring skriv til vores Head of Content Cecilia Fahlström på cf@orchestra.dk eller ring på telefon 26 28 46 21.

Er ovenstående noget for dig, så send en ansøgning med CV til vores HR Chef Mette Frimann, på mf@orchestra.dk. Vedhæft gerne portfolio og cases på arbejde, du har lavet.

Vi behandler ansøgninger og afholder samtaler løbende, så har du fundet denne stilling interessant, så vent ikke med at sende din ansøgning.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Spørgsmål og ansøgning

Cecilia Fahlström

Head of Content

Har du spørgsmål til stillingen, så ring skriv til vores Head of Content Cecilia Fahlström på cf@orchestra.dk eller ring på telefon 26 28 46 21.

Er ovenstående noget for dig, så send en ansøgning med CV til vores HR Chef Mette Frimann, på mf@orchestra.dk. Vedhæft gerne portfolio og cases på arbejde, du har lavet.

Vi behandler ansøgninger og afholder samtaler løbende, så har du fundet denne stilling interessant, så vent ikke med at sende din ansøgning.

Vi glæder os til at høre fra dig!