Kindred Group, som står bag brands som Unibet og Maria Casino, har efter en bureaupitch valgt Orchestra som nyt mediebureau. En kunde, som samlet set hører til blandt de allerstørste annoncører på det danske marked og som repræsenterer lidt af et gennembrud for Orchestra.

Samarbejdet er faldet på plads efter en række samtaler med potentielle nye mediepartnere. Valget af Orchestra betyder samtidig et farvel til Kindred Groups nuværende mediebureau Densou Media, der overtog fra Blackwood Seven tidligere på sommeren efter et frasalg af deres mediebureau-aktiviteter.

I den forbindelse udtaler General Manager, Kindred Group Danmark, Kim Olesen:

”Det ligger i Kindreds DNA løbende at forny sig, og ligesom der hele tiden sker nye ting på det danske spillemarked, har det været naturligt for os at søge ny inspiration og friske øjne på vores mediestrategi og løbende sparring. Med Orchestra var vi aldrig i tvivl. Der var et fantastisk match i team og en transparent forretningstilgang, der 100% harmonerer med vores indstilling. Det har været en stor fornøjelse at være vidne til.”

Lars Gade Nielsen, Country Manager for det største brand Unibet, fortsætter:

”Med valget af Orchestra får Unibet en stærk strategisk partner, der kan og tør udfordre os, så vi med ambitioner om fortsat vækst sikrer, at vi både får aktiveret det potentiale, der ligger i brandet, og fortsat optimerer den ikke-ubetydelige mediainvestering, som lægges i markedet.

Orchestra slog sig i 2013 op som et nyt bureautilbud med en forretningsmodel baseret på transparens i mediaindkøbet og overskudsdeling i et indkøbsfællesskab. Siden er over 80 kunder kommet til, men dette er alligevel en af de helt store skalpe. Adm. direktør John Herup fra Orchestra tøver derfor ikke med at kalde dette for et gennembrud:

”Dette er på mange måder en kulmination på vores rejse. Vi har ønsket at revolutionere og forandre mediabureauverdenen. Det har vi haft succes med, og vi har i løbet af de seneste 6 ½ år vundet lidt over 1 kunde hver måned uden at gå på kompromis med kulturen, etikken og kundetilfredsheden. Når vi nu står her, er det fortsat med ydmyghed, men også en stor portion stolthed fordi vi – selv som den lille spiller – er overbeviste om, at vi er den rette partner for en stor annoncør som Kindred Group.

For yderligere information kontakt:
Adm. dir. John Herup, Orchestra: tlf. 30 11 68 20 / jh@orchestra.dk
General Manager Kim Olesen, Kindred Group: kim.olesen@kindredgroup.com

 

Pressemeddelelse: Sunset Boulevard skifter til Orchestra
Pressemeddelelse: Orchestra åbner performance afdeling – henter CEO fra digitalt bureau