Norlys har efter en bureaupitch valgt at samle al mediaindkøb og -rådgivning hos Orchestra. For Orchestra er der tale om en historisk milepæl og blåstempling af den særlige forretningsmodel og de bagvedliggende forretningsprincipper.

Norlys, som ejer Stofa, Boxer og forsyningsselskabet N1, er med ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere Danmarks største energi- og telekoncern. Så der er tale om en af de helt store danske annoncører, der nu samler al rådgivning og mediaindkøb hos Orchestra.

Marianne Skaanning, CMO i Norlys, udtaler:

“Norlys koncernen er på en spændende rejse, hvor vi over de næste år har brug for én stærk og samlende mediebureaupartner, der både kan hjælpe med mediaindkøbet på tværs af brands, men endnu vigtigere, kan hjælpe os med at navigere igennem den komplekse opgave, som vi står over for som ny koncern. Til at løse den opgave, tror vi på, at det rette match ligger hos Orchestra, hvor høj faglighed og transparens går op i en højere enhed.”

Undervejs har Norlys talt med en række bureauer, som alle på forskellig vis har imponeret, men da det hele skulle gøres op, faldt valget altså på Orchestra. Valgkriterierne har været både af generel karakter såvel som helt specifikke, men især øget effekt og effektivitet har vægtet højt. Marianne Skaanning fortsætter:

“Der er ingen tvivl om, at vi – for at lykkes med vores brand visioner – skal øge vores effektivitet. Det er en bunden opgave. Men i valget af Orchestra har det i ligeså høj grad handlet om kemi, engagement og høj faglighed.”

Hos Orchestra betragter man denne sejr som en historisk blåstempling af både forretningsmodel og forretningsprincipper. John Herup, Adm. direktør hos Orchestra, udtaler:

”Det er en kæmpe sejr for os at få en kunde af denne størrelse og kompleksitet ind i porteføljen. På den måde demonstrerer vi jo på bedste vis, at der findes et seriøst alternativ til de traditionelle aktører – også for de helt store annoncører. Undervejs er vi blevet testet på alle facetter af vores transparente forretningsprincipper, og det er derfor en kolossal glæde for os at blive valgt uden at gå på kompromis med vores ordentlighed. Nu skal der så leveres. Det er en stor opgave, der er foran os, og vi glæder os til at demonstrere, at vi er det rigtige valg.”

For yderligere information kontakt:
Adm. dir. John Herup, Orchestra: tlf. 30 11 68 20 / jh@orchestra.dk
CMO Marianne Skaanning, Norlys: tlf. 6116 5549 / marebb@norlys.dk

 

 

Hvorledes skaber du en proaktiv digital handlingsplan, som orkestrerer alle de nødvendige kompetencer?
2021 – et Facebook-år fyldt med forandringer