Teleselskabet 3 og det 3-ejede onlinebrand OiSTER har valgt Orchestra som nyt mediabureau. Telegiganten har de seneste år været i konstant fremgang og ønsker med tilknytningen af Orchestra som mediabureau at bygge videre på den positive udvikling.

Mediabureaet Orchestra kan i dag løfte sløret for et nyt samarbejde med teleselskabet 3 og det 3-ejede onlinebrand OiSTER, der går i luften 1. januar 2020.

Da 3 for to år siden var ude i en større bureaupitch, valgte teleselskabet en løsning med Blackwood Seven som teknologiplatform, samtidig med at 3 hjemtog en stor del af mediaindkøbet på især digitale platforme. Begge dele med stor succes, og med det nye samarbejde med Orchestra er 3 klar til at intensivere indsatsen.

”Effekten af vores marketingaktiviteter har de seneste år været i konstant fremgang, og vi har med udgangspunkt i teknologiplatformen høstet mange af de lavthængende frugter,” siger Frederik Scholten, Head of Marketing & Proposition hos 3, og uddyber:

”Samtidig har det haft en positiv effekt på organisationen, at vi ved at inkorporere avanceret teknologi i det daglige arbejde har kunnet fokusere indsatsen på at skabe værdi for forretningen gennem medier og kommunikation. Vores samarbejde med Blackwood Seven har været – og vil fortsat være – en helt central del af vores strategiske planlægning. Nu er tiden så kommet til at koble endnu flere rådgivningsressourcer på, så vi kan tage indsatsen til nye højder.”

Der er således tale om et trekantsamarbejde mellem Blackwood Seven, Orchestra samt 3 og OiSTER.

John Herup, adm. direktør hos Orchestra, supplerer:

”Samarbejdet med 3 og OiSTER giver os på helt unik måde mulighed for udnytte og dygtiggøre os yderligere via Blackwoods teknologi- og optimeringsplatform, og det samarbejde forventer vi os meget af. Platformen gør det således muligt for os at flytte dialogen et helt andet sted hen, end det hidtil har været normalt i branchen, og det åbner helt nye døre for os.”

Også hos OiSTER ser man lyst på det fremtidige samarbejde:

”Vores ambitionsniveau som virksomhed er højt, og kravene er, at performance skal være høj – hele tiden. Til det har vi brug for dygtige samarbejdspartnere, både til arbejdet med modelleringsplatformen og til de mange beslutninger, vi træffer hver dag for at sikre konstant fremdrift. Det føler vi, at vi har nu,” siger Niels Kiel, Head of Marketing, CRM & Sales.

Orchestra slog sig i 2013 op som et nyt bureautilbud med en forretningsmodel baseret på transparens i mediaindkøbet og overskudsdeling i et indkøbsfællesskab. Siden er over 80 kunder kommet til, men med valget fra senest Kindred/Unibet og nu også 3 og OiSTER har 2019 nu været noget ganske særligt. John Herup afslutter:

”Vi har i 2019 nået endnu en milepæl for vores bureau. Det har været vigtigt for os at bevise, at vi er et reelt alternativ for alle annoncører, der ønsker fokus på transparens og samtidig vægter rådgivning højt. Det er vi i høj grad lykkedes med med de seneste wins.”

For yderligere information kontakt:
Adm. dir. John Herup, Orchestra: tlf. 30 11 68 20 / jh@orchestra.dk

 

 

Rådet for Sikker Trafik & TrygFonden: At sejre sig selv ihjel