Mediabureauet Orchestra har netop rundet 7. år som udfordrer på mediabureaumarkedet, og det har været en konstant vækstrejse siden etableringen i februar 2013.

For knap 2 år siden blev den stiftende ejerkreds udvidet med direktørerne Kim Andreasen og Thomas Huniche Sterndorff, og nu inddrages også direktør Anne Norberg i ejerkredsen.

Anne Norberg har været på bureauet 6 år, og har i hele perioden haft det overordnede ansvar for indkøbsfællesskabet Transparency. Anne har baggrund hos blandt andet OMD, og i alle år har medieindkøb spillet en central rolle i arbejdsopgaverne.

Orchestra vækster fortsat og ikke mindst mediabureauforretningen Transparency er en helt central årsag til bureauets succes med en forventet mediaomsætning i 2020 i størrelsesorden 250-270 mio. kr. Derfor giver det god mening at udvide ejerkredsen med Anne Norberg, udtaler Adm. direktør John Herup:

”Anne har i mange år passet nøglerne til noget af vores mest hellige, Transparency, hvor vi sammenkæder mediarelaterede indtægter med omkostningerne for at drive mediaindkøbet og fordeler overskuddet herfra via bonus til vores kunder. Tillid, ordentlighed og transparens er nogle af de kerneværdierne hos Orchestra i mediaindkøbet, og det er således en meget central del af vores forretning, som Anne nu kommer endnu tættere på.

For os er det blot en understregning af den specielle position Orchestra har på det danske mediebureaumarked. Vi er et uafhængigt, dansk bureau. Og vi er ejerdrevet. Nu endnu mere end hidtil, hvilket jeg er glad for.”

Fortsat fokus på mediaindkøb
Den nye partners rolle er i store træk uændret. Det handler om det fagligt stærkeste afsæt i den daglige planning på tværs af bureauets kunder, herunder al indkøb og alle samhandelsbetingelser med medierne. Og især indkøbet kræver, at man kan holde tungen lige i munden med alle de mediamæssige indtægtsmuligheder, der eksisterer.

Anne Norberg udtaler: ”Jeg utrolig glad for at komme endnu tættere på forretningen, herunder især indkøbsfællesskabet Transparency. Der er mange pengestrømme i spil i vores marked, og min opgave er at sikre, at kunderne i vores fællesskab så at sige får et afkast af deres mediainvestering – i form af bonus fra Transparency – uden at vi går på kompromis med uvildigheden. Den del bruger vi allerede en del tid på at diskutere med vores Advisory Board af kunder, og det ser jeg frem til at styrke yderligere.”

For yderligere information kontakt:
Adm. dir. John Herup, Orchestra: tlf. 30 11 68 20 / jh@orchestra.dk

 

 

Etikken har aldrig været vigtigere
Carlsberg Byen har endnu en gang succes med influentdrevet lanceringskampagne