Lån & Spar Bank
Når digital marketing tænkes holistisk
SEM mediespend sparet
flere konverteringer (SEO)
flere besøgende (SEO)
mere trafik til “bliv kunde” siden
Situation
I en meget konkurrencepræget og reguleret bankbranche er det en uoverskuelig opgave at skabe værdifuld digital marketing i et evigt voksende antal kanaler. Samtidig er traditionen at man skal skabe store synlige kampagner, fordi det historisk er dér man skaber den egentlige værdi og øger mængden af kunder.
Udfordring
Selvom der er et væld af mulige tilgange til digital marketing, vurderes disciplinerne ofte i isolation og skal derfor skabe værdi pba. enkeltstående indsatser, egne kildesystemer og KPI’er til at bevise sin værdi på deres præmisser. Dvs. at man laver projekter på den enkelte disciplins præmisser og derfor ikke kan vurdere forretningsværdien.
Løsning
Lån og Spar Bank sad i samme situation, og selvom kampagnerne fortsat skaber værdi ville vi gerne udvælge og samtænke digitale marketing kanaler og prioriterede indsatser, for at kunne skabe sammenhængende værdi for forretningen. Ikke bare for at lave gode projekter, men for at bygge ovenpå hinanden og skabe løbende synergier.
Først blev der opsat et tracking setup der kunne måle på tværs af kunderejser og bygge broen imellem digitale marketing-indsatser og den reelle forretningsværdi som blev skabt igennem et samlet dashboard der formidlede hele kunderejsen fra marketing til forretningskonvertering.
Derudover blev SEO & SEM indsatsen samlet så Search-indsatsen komplimenterede hinanden i stedet for at arbejde i isolation og modarbejde hinanden. Ikke alene blev hver disciplin styrket, men den kombinerede Search tilgang fjernede barrierer og viste potentialer for synergier.
Endelig gennemførte vi et CRO program for at konvertere trafikken der landede på hjemmesiden bedst muligt. Der blev gennemført tests over året for at skabe øget trafik til de mest forretningskritiske sider, en optimeret menustruktur, samt øgede konverteringer – og derigennem blev der skabt en mere sammenhængende kunderejse.
Resultater
-
Konsolideret dashboard der udstiller de relevante data og KPI’er på tværs af brugerrejsen
-
10% SEM-budget sparet
-
91% flere besøgende (SEO)
-
160% flere konverteringer (SEO)
-
1.600% mere trafik til “bliv kunde” siden
-
147% flere SEO konverteringer på andelsboligberegneren