Rådet for sikker trafik + Trygfonden:

Nederen forældre 4.0

0 %

Kendskab i målgruppen

0 %

har givet udtryk for, at det var blevet lettere at fastholde brugen af cykelhjelm

0

Samtaler om cykelhjelm 

0 %

har talt med deres barn om brugen af cykelhjelm

Målsætning

I alderen 9-13 år dropper flest børn cykelhjelmen. Målet er, at de skal beholde hjelmen på.

Mediemålgruppe

Forældre til børn 9-13 år.

Mediestrategi

Mediestrategien er baseret på erfaring fra de tidligere Nederen Forældre cases:

  1. Effekten er drevet af hero-filmen – ikke hurtige cutdowns
  2. Ambassadørerne / FB-fans er vores stærkeste mediekanal.
  3. Over årene er ”Nederen Forældre” blevet allemandskendt blandt forældre.

 

Disse erfaringer har vi udnyttet og bygget videre på med følgende strategi:

  • Større fokus på hero-film (4 min.) og minimering af ”hurtige volumen eksponeringer”
  • 100 % online mediemix, der satsede på organisk mereffekt. Bl.a. ved maksimal allokering til SoMe og taktisk udnyttelse af vores fanbase som en forlænget arm til den betalte medieplan
  • Introduktion af pull-medier – native puffs og artikler – som skulle tease til hero-filmen via nyhedssites og relevante blogs. Inspireret af filmens verden, hvor trailere teaser til seening af film

 

Resultater

Kampagnen opnåede de hidtil bedste resultater i Nederen Forældres historie:

  • 62 % kendskab i målgruppen
  • 300.000 samtaler om cykelhjelm (Pris per samtale på 2 kr.)
  • 65 % har givet udtryk for, at det var blevet lettere at fastholde brugen af cykelhjelm
  • 30 % har talt med deres barn om brugen af cykelhjelm
 
 

Vil du vide mere?

Thomas Huniche Sterndorff
Direktør & Senior Partner
(+45) 21 92 33 48
th@orchestra.dk