Sunset Boulevard
Smagsdirektøren - en særlig burgerlancering
personer blev eksponeret
kommentarer på tværs af sociale medier
interaktioner på tværs af sociale medier
personer sendte jobansøgninger
Udfordring/Formål
I en burgerbranche fyldt af internationale mastodonter, med hvad der virker som uendelige marketingbudgetter, stod den danske burgerkæde overfor en udfordring med ønsket om at skabe opmærksomhed ved lanceringen af deres nye Hereford-burger.
Derudover stod burgerkæden ligeledes overfor en anden og måske endnu sværere udfordring – for hvilken smag skulle denne nye version af den famøse Hereford burger have? Med én kampagne blev begge udfordringer løst – og det skulle gå hurtigt!
Personer 19-40 år, landsdækkende
Strategi
Med konkurrerende brands, der allerede har taget mange forskellige greb i brug i kommunikationen og udvælgelsen af smagsvarianter, var ideen en helt anden. Valget skulle være op til dem hvis holdning er den vigtigste: Gæsterne. Kampagnens præmis tog derfor udgangspunkt i den kreative vinkel at én særlig gæst skulle ansættes. Ikke i en hvilken som helst stilling, men I en tidsbegrænset direktørstilling, med de personalefordele der følger med og fuldt beslutningsgrundlag i valget mellem to smagsvarianter.
For at lykkedes med ideen og konceptet krævede det derfor at vi fik danskerne op af stolene i jagten på den helt rette kandidat.
Løsningen
Gennem en intensiv rekrutteringskampagne i slutningen af 2022, var opgaven at udvælge medier som var troværdige overfor budskabet og kontekstuelt passede til jobannonce-formatet, men som samtidig kunne lægge op til interaktion mellem danskerne. Af den årsag fyldte de sociale medier – særligt LinkedIn og Facebook – en stor rolle i medieplanlægningen, suppleret med indkøb på særligt udvalgte nyhedsmedier. Derudover blev jobannoncen slået op organisk på Jobindex, LinkedIn og på Sunset Boulevard egen HR-platform – præcis som hvilken som helst anden jobstilling ville.
Slutteligt brugte vi Smagsdirektør grebet videre ind i starten af 2023, med en reel lanceringskampagne. Med materiale fra Smagsdirektørens, den universitetsstuderende Rasmus, udvælgelse, blev det muligt at geneksponere danskerne, da burgeren endelig var i restauranten, med en anderledes vinkel end ved klassiske lanceringskampagner.
Resultat
En intensiv rekrutteringskampagne skabte overraskende meget hype og opmærksomhed, hvor vi fik skabt mere end 20 ansøgninger dagligt. En hype der ligeledes fik flere danske medier til at samle historien op.
Samlet ramte vi over 77% af målgruppen, hvilket svarer til 3,3 millioner danskere, som tilsammen skabte 78.000+ interaktioner. Men vigtigst af alt blev smagsdirektørens udvalgte Hereford Double Truffle hurtigt en del af Sunset Boulevards top-3 mest solgte burgere.