Norlys samler nu al mediarådgivning om betalte medier og indkøb hos Orchestra. Det har været en naturlig udvikling i forlængelse af det meget tætte og gode samarbejde igennem en årrække og understøtter Norlys’ forsatte one-brand rejse.
Efter en større bureaupitch i 2020 valgte Norlys at samle al rådgivning omkring betalte medier hos Orchestra, men indkøbet på SEO/SEM valgte man fastholde hos et digitalt bureau. Nu vælger man at samle al mediarådgivning og mediaindkøb hos Orchestra, og ifølge Anne Bay Von Schimmelmann, Director hos Norlys, er der tale om en naturlig udvikling:
”Vi har nu igennem en række år haft et samarbejde med Orchestra, som kun har udviklet sig i en mere positiv retning, ligesom at vi internt i Norlys med mange forretninger nu er kommet rigtig langt på vores one-brand rejse. Derfor giver det mening at konsolidere al rådgivning og indkøb af medier ét sted, og her har det været helt naturligt for os at vurdere om Orchestra kunne løfte den samlede opgave for Norlys koncernen. Det er vi i dag helt overbeviste om.”
Der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at valget af Orchestra som partner på SEO/SEM-området først og fremmest er et valg af forretningsmæssig karakter. Henriette Mindegaard Post, der er Performance- & Mediespecialist hos Norlys forklarer:
”Det gode samarbejde vi allerede havde med Orchestra har helt åbenlyst åbnet døren for et udvidet samarbejde, men det endelig valg er nu først og fremmest et forretningsmæssigt valg. Ved at samle alle vores marketingindsatser hos Orchestra, skaber vi øget synergi og effekt.”
For Adm. direktør John Herup er der tale en fantastisk udvikling.
”For mange bureauer vil en annoncør af Norlys størrelse ofte ændre bureuet og ikke altid til det bedre. Men i tilfældet med Norlys kan jeg blot sige, at dette er gjort til skamme. Det har helt fra start udelukkende har været positivt udviklende, og vi har i fællesskab med Norlys skabt fremragende resultater. Da denne dør åbnede sig for os, skulle vi selvfølgelig på kort tid demonstrere, at vi med en holistisk tilgang kunne skabe øget effekt hos Norlys. Det er vi lykkedes med, og vi glæder os afsindigt til at tage samarbejdet til nye højder.”
For yderligere information kontakt:
Adm. dir. John Herup, Orchestra: tlf. 30 11 68 20 / jh@orchestra.dk