• Stigning i antal uploadede CV’er/ansøgninger 25% 25%
  • Stigning i antal samtaler hos karrieretelefonen 19% 19%

HK: (B)lær dig selv bedre at kende

Målsætning
En del af den unge målgruppe som er på vej i eller er i første job, finder ikke længere fagforbund relevante. Målet var at fange den yngre målgruppes opmærksomhed og få dem til aktivt at lytte til budskabet og agere herpå.

Mediemålgruppe
Unge i alderen 20-40 år.

Mediestrategi
Baseret på målgruppens begrænsede interesse i fagforbund, fokuserede vi på at skabe en historie, der taler til følelserne frem for rationalet, for at fange målgruppens opmærksomhed.

HK har tidligere været en klassisk TV-annoncør. Med de udfordringer HK stod over for, valgte vi i 2019 at gå tættere på målgruppens adfærd og gå 100% digitalt, hvor vi i højere grad kunne få tid og være i øjenhøjde med målgruppen.

Kampagnen blev bygget op som en 4-trins medieraket:

  • Den agendaskabende fase: Skabe massiv dækning på hero-videoen, ved at få den ud til så stor en andel af målgruppen som muligt
  • Den kritiske masse-fase: sikre dækning og frekvens vha. en 30-sek. version af hero-videoen via push-video medier
  • Den involverende fase: Alle involverede i kampagnen blev geneksponeret for nyt budskabsbekræftende materiale i form af karriererådgivningscontent
  • Den taktiske fase: Sidste opfølgende taktisk spor, skulle få alle eksponerede til at reagere på de modtagne budskaber. De skulle ringe til HK’s karrieretelefon eller indsende deres ansøgning/CV til HK og dermed tage første skridt i deres udvikling

Resultater
Kampagnen leverede flotte resultater, sammenholdt med tidligere kampagneresultater:

  • 81% af målgruppen blev nået
  • Reklameerindring på 46% i målgruppen
  • Fremgang i ad-liking på 24%
  • Stigning i budskabsforståelse på 58%
  • Antallet af samtaler hos karrieretelefonen er steget med 19%
  • Antallet af uploadede CV’er/ansøgninger er steget med 25%

vil du vide mere?

Morten bo christensen

Digital Director
mc@orchestra.dk
Tlf.: 51 90 97 58