[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.6″ background_image=”https://orchestra.dk/wp-content/uploads/2019/09/Case_HK_Blaer_dig_selv_bedre_at_kende_2_Orchestra.jpg” height=”520px” height_last_edited=”on|phone” link_option_url=”https://orchestra.dk/?page_id=689″ locked=”off”][et_pb_row column_structure=”1_3,1_3,1_3″ _builder_version=”3.26.3″][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.26.3″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.26.3″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.26.3″][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_3,1_3,1_3″ _builder_version=”3.26.3″][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.26.3″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.26.3″][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.26.3″][et_pb_counters _builder_version=”3.26.6″][et_pb_counter percent=”25″ _builder_version=”3.26.6″ title_text_color=”#ffffff” title_font_size=”14px” background_color_default=”#dddddd” parallax_default=”off” parallax_method_default=”on” bar_background_color_default=”#3a3a3a” use_percentages=”on” allow_player_pause_default=”off”]Stigning i antal uploadede CV’er/ansøgninger[/et_pb_counter][et_pb_counter percent=”19″ _builder_version=”3.26.6″ title_text_color=”#ffffff” title_font_size=”14px” title_line_height=”1.3em” background_color_default=”#dddddd” parallax_default=”off” parallax_method_default=”on” bar_background_color_default=”#3a3a3a” use_percentages=”on” allow_player_pause_default=”off”]Stigning i antal samtaler hos karrieretelefonen[/et_pb_counter][/et_pb_counters][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.3″ custom_padding=”||0px|||”][et_pb_row _builder_version=”3.26.6″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.26.6″][et_pb_text _builder_version=”3.26.6″]
HK: (B)lær dig selv bedre at kende
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.6″ custom_margin=”-59px|||||” custom_padding=”0px|||||”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”3.26.6″][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.6″][et_pb_video src=”https://www.youtube.com/watch?v=-kBU0g2d3ns” image_src=”//i.ytimg.com/vi/-kBU0g2d3ns/hqdefault.jpg” thumbnail_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.6)” _builder_version=”3.26.6″][/et_pb_video][et_pb_image src=”https://orchestra.dk/wp-content/uploads/2019/09/HK_Blaer_dig_selv_bedre_at_kende_Facebook_case_Orchestra.png” _builder_version=”3.26.6″ transform_scale=”80%|80%” custom_margin=”-34px||-58px|31px|false|false” transform_styles__hover_enabled=”on” transform_scale__hover_enabled=”on” transform_translate__hover_enabled=”on” transform_rotate__hover_enabled=”on” transform_skew__hover_enabled=”on” transform_origin__hover_enabled=”on” transform_scale__hover=”90%|90%”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.26.6″][et_pb_text ul_item_indent=”41px” ol_item_indent=”27px” _builder_version=”3.26.6″ text_text_align=”left” ul_line_height=”1.6em” ol_text_align=”left”]
Målsætning
En del af den unge målgruppe som er på vej i eller er i første job, finder ikke længere fagforbund relevante. Målet var at fange den yngre målgruppes opmærksomhed og få dem til aktivt at lytte til budskabet og agere herpå.
Mediemålgruppe
Unge i alderen 20-40 år.
Mediestrategi
Baseret på målgruppens begrænsede interesse i fagforbund, fokuserede vi på at skabe en historie, der taler til følelserne frem for rationalet, for at fange målgruppens opmærksomhed.
HK har tidligere været en klassisk TV-annoncør. Med de udfordringer HK stod over for, valgte vi i 2019 at gå tættere på målgruppens adfærd og gå 100% digitalt, hvor vi i højere grad kunne få tid og være i øjenhøjde med målgruppen.
Kampagnen blev bygget op som en 4-trins medieraket:
- Den agendaskabende fase: Skabe massiv dækning på hero-videoen, ved at få den ud til så stor en andel af målgruppen som muligt
- Den kritiske masse-fase: sikre dækning og frekvens vha. en 30-sek. version af hero-videoen via push-video medier
- Den involverende fase: Alle involverede i kampagnen blev geneksponeret for nyt budskabsbekræftende materiale i form af karriererådgivningscontent
- Den taktiske fase: Sidste opfølgende taktisk spor, skulle få alle eksponerede til at reagere på de modtagne budskaber. De skulle ringe til HK’s karrieretelefon eller indsende deres ansøgning/CV til HK og dermed tage første skridt i deres udvikling
Resultater
Kampagnen leverede flotte resultater, sammenholdt med tidligere kampagneresultater:
- 81% af målgruppen blev nået
- Reklameerindring på 46% i målgruppen
- Fremgang i ad-liking på 24%
- Stigning i budskabsforståelse på 58%
- Antallet af samtaler hos karrieretelefonen er steget med 19%
- Antallet af uploadede CV’er/ansøgninger er steget med 25%
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.6″ background_color=”#b7b7b7″ custom_margin=”||-91px||false|false” custom_padding=”||||false|false” locked=”off”][et_pb_row _builder_version=”3.26.6″ min_height=”118px” custom_margin=”||-63px||false|false” custom_margin_last_edited=”off|phone” custom_padding=”||||false|false”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.26.3″][et_pb_text _builder_version=”3.26.6″ header_font_size=”3vw” width=”76.5%” custom_margin=”|||1vw|false|false” custom_margin_last_edited=”on|phone” custom_padding=”|||||true” header_font_size_phone=”6vw” header_font_size_last_edited=”on|phone”]
vil du vide mere?
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_5,3_5,1_5″ _builder_version=”3.26.6″ custom_padding=”||||false|false”][et_pb_column type=”1_5″ _builder_version=”3.26.6″][et_pb_image src=”https://orchestra.dk/wp-content/uploads/2019/07/Morten-78241.jpg” _builder_version=”3.26.6″ width_last_edited=”off|phone” max_width=”100%” height_tablet=”36vw” height_phone=”41vw” height_last_edited=”off|phone” custom_margin_last_edited=”off|phone”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”3_5″ _builder_version=”3.26.6″][et_pb_text _builder_version=”3.26.6″ header_3_font_size=”2vw” custom_margin=”||||false|false” custom_margin_tablet=”|||0vw|false|false” custom_margin_phone=”|||1vw|false|false” custom_margin_last_edited=”off|desktop” custom_padding=”||||false|false” header_font_size_phone=”7vw” header_font_size_last_edited=”off|phone” header_3_font_size_phone=”4vw” header_3_font_size_last_edited=”on|phone”]
Morten bo christensen
Digital Director
mc@orchestra.dk
Tlf.: 51 90 97 58
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_5″ _builder_version=”3.26.6″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]