clarity_logo
Banebrydende attribuering – frit tilgængeligt for kunder i indkøbsfællesskabet

DET HER FÅR DU MED CLARITY

I en tid, hvor både lovgivning og teknologiske skift udfordrer de cookiebaserede målemetoder, sidder mange annoncører tilbage med en stor udfordring. Når målingen af den digitale effekt af marketingindsatsen er baseret på cookies, måler man ikke længere reel effekt. Mange forsøger at indføre nye metoder, så man kan tælle lidt flere cookies, men det ændrer ikke på at hvis du baserer din effektmåling på cookies, kigger du på en mindre og mindre del af det samlede billede.

Derfor har vi i Orchestra introduceret en ny standard for måling af kampagneeffekt – Clarity.

DATAKVALITET
Påvist effekt fra medier
+ 0 %
EFFEKT
Øget kampagneeffekt
+ 0 %

Hvordan vil Clarity hjælpe dig?

  • Forbedret kampagneeffekt:
    Med mere præcise data kan du allokere dit budget smartere og maksimere ROI på dine marketingindsatser.
  • Hele medieindsatsen medregnes:
    Clarity bygger på økonometrisk modellering og kan derfor medtage den fulde marketingindsats i effektmålingen. Det giver annoncøren adgang til et mere holistisk overblik over effekt.
  • Holistisk indsigt:
    Modellen tager højde for både direkte og indirekte effekter fra faktorer som sæsonvariationer, forbrugertillid og vejrforhold.
  • Transparens og tillid:
    Clarity tilbyder fuld gennemsigtighed i målingen af kampagneeffekt, så du ved præcis, hvad der virker – og ikke mindst hvordan vi har beregnet det.
  • Tilgængelighed:
    Alle kunder, der er en del af Orchestras indkøbsfællesskab får adgang til Clarity grundmodellen uden merpris – uanset størrelse.

Hvordan virker Clarity?

Clarity kombinerer tre kerneelementer for at levere præcise og pålidelige målinger:

  • Økonometrisk modellering:
    Gennem avanceret dataanalyse identificerer Clarity, hvordan forskellige mediekanaler bidrager til kampagnens succes.
  • Machine Learning:
    Denne teknologi gør det muligt at skalere modellerne og tilpasse dem til hver enkelt annoncørs behov og datasæt.
  • Automatiseret dataflow:
    Et datalager harmoniserer og samler kampagnedata fra alle kanaler – både digitale og analoge – for at sikre en ensartet og effektiv analyse.

Clarity kan enten kobles direkte til salgsdata eller man kan arbejde med en bredere løsning, der fokuserer på kampagners evne til at generere aktivitet, såsom trafik eller interaktioner, som kan omsættes til konverteringsmål.

Vil du vide mere?

Kim Andreasen
Direktør & Senior Partner
24 60 23 67
ka@orchestra.dk